Carlos-SousaБлизък поглед на Карлос Соуса, Haval Dakar Team – Great Wall.

Изключителният португалски водач Карлос Соуса, ще седне зад волана на отбора на Great Wall за трети пореден път през тази година. На официалната пресконференция на ралито Соуса каза: “Рали Дакар е трудно рали. Завършвайки го само по себе си е върхово постижение и нашата мисия е най-вече да го завършим.” Когато питат Соуса за очакванията му на финала, той казва, че Great Wall е много добър отбор и че и двете коли са в добро състояние, но че отборът трябва да работи усилено и да се изправи срещу силни опоненти. „Ако и двата автомобила завършат в топ 10 в генералното класиране, това би било добро постижение за нас.“ казва Соуса.

Точно както каза Соуса, добри резултати са резултат от добри коли и екип по поддръжката. Благодарение на брилянтните си резултати, привлекателният характер, и своето спокойствие и скромност в състезанията Соуса спечели много почитатели.

Скоро след като се присъедини към “Haval Dakar Team” през 2012 г., Соуса завърши шести в първия етап на Дакар 2012, оглавявайки списъка на китайските екипи. За първите четири етапа на ралито, Соуса се класира осми в генералното класиране, постигайки рекордно най-добри времена за китайски отбор и привлече сериозно внимание от страна на медиите отразяващи ралито. Официалната медия на ралито France 2 посети лагера на “Haval Dakar Team” за първото 30-минутно интервю със Соуса.

През 2013 г. лошият старт не успява да повлияе на опитния шофьор. Когато изгубват пътя си в Етап 2, той решава да се довери на интуицията си и следва стратегията за следване на посоката, “в която има повече хора”. Резултатите показват, че решението му е правилно. Най-отличителната черта на Соуса е неговото спокойствие, даже и при наличието на проблеми в състезанието. От една страна, годините опит в Дакар е развила интуицията и спокойствието му, а от друга страна той е сръчен, смел и уверен, и може да навакса, когато изостава. Макар Sousa да повтаря своето постижение завършвайки на 6-то място в Дакар 2013, резултатът е много по-ценен. През 2013г.  организаторите коригират правилата и налагат по-големи ограничения за автомобили с дизелови двигатели и по-малки на тези с бензинови автомобили и бъгита. Въпреки това представянето на Дакар Екипа Haval беше смайващото сред резултатите при превозните средства с дизелов двигател. Соуса е най-бързият пилот и екипът на Great Wall е с най-бързият автомобил за годината в категорията с дизелов двигател.

Соуса показва своята най-голяма стойност като зрял шофьор във всички издания на рали Дакар до момента. Той е физически и психически стабилен във всеки етап, контролира умората и пази колата добре, показвайки своите качества на топ пилот. По отношение на борбеност, той е стабилен водач, който умее да шофира различни автомобили. Опита му от сътрудничеството с различни отбори и помощник пилоти през годините му е спечелила репутацията на шофьор със силни отборни качества. В същото време, той продължава да поддържа професионални отношения към състезания, спонсори и медии .

Според източниците, общият пробег и етапните пробези на Дакар 2014 ще се увеличат значително в сравнение с Dakar 2013 г., а броят на ултра – дълги етапи тестване на водачите издръжливост и издръжливост на автомобилите ще се увеличи до пет. От тази гледна точка състезанието ще бъде много по-трудно през 2014 г. и ще представи по-високи изисквания за издръжливостта на автомобилите и шофьорите. Също така, Дакар 2014 ще събере ветерани като Петерхансел, Гордън и Ал Атия. Жестоката конкуренция ще бъде отличителната черта на Дакар 2014.

Както феновете, Соуса е пълен с надежда за състезането през 2014 г. Той се надява да преодолее трудностите и да сподели състезанието с феновете на Рали Дакар 2014. Може би ралито е точно като едно пътуване за опитен шофьор, който се грижи не само да достигне целта, но също така и за гледките, за начина и за настроението по пътя до финала.

Christian LavieilleБлизък поглед към Christian Lavieille, Haval Dakar Team – Great Wall

Френският пилот Кристиян Лавие, известен още като “талантливия водач” се присъедини към отборът на Great Wall – “Haval Dakar Team” за сезонът през 2014 година.  Присъединяването му в единственият китайския отбор в Рали Дакар 2014, привлече голямо медийно внимание.

Кристиян Лавие е роден през 1965 г. в Париж. Той се превърща в професионален мотоциклетист през 1987 година. Той има 16 години опит в моторните състезания и се е състезавал в 11 издания на рали Дакар. Той е всестранно-развит шофьор, който е показал огромна сила в издръжливост както с мотоциклет така и с автомобили, 4х4 състезания и крос-кънтри състезания.

Лавие печели състезанието Golden Motorcycle Rally през 1996 г., както и FIA World Championship Endurance през 1998 година. Той е също така носител на приза от състезанията Pharaoh’s Auto World Cup в Египет, Cross-Iberia Rally и Baja Rally в Португалия.

Най-доброто лично постижение на Лавие в рали Дакар е осмо място през 2011 година. Той има натрупан богат опит от години на състезания в различни области. Той има богат опит и практика, както в работата в екип, така и в механичната поддръжка и справянето с технически проблеми. Организатор от екипа на рали Дакар го описва по следния начин: „Когато попитахме експерти от сферата на ралито, кои шофьори са конкурентни с изключение на най-известните, всеки спомена Кристиян Лавие.

Лавие също е любител на екстремни спортове. По негово мнение, физическата подготовка е много важно за един шофьор. Той заяви в интервю: “В големите състезания, водачът трябва да управлява 600km наведнъж или да кара бързо в продължение на 10 последователни часа и не може да издържи без здраво тяло.” Той е привърженик на различни видове спорт и изгражда тялото си чрез спортове, като например преминаване планини пеша или с велосипед. 2014 Dakar Rally постави по-високи изисквания за екстремна издръжливост на водачите. Смята се, че добрата форма ще направи Lavieille по-уверени в състезанието.

Всеки конкурс е по-скоро екипна работа, отколкото лично представяне на пилотите. През 2014г. в Рали Дакар, Жан Пиер Гарсин, също от Франция, ще си партнира с Лавие като помощник-пилот и навигатор. Лавие подчерта в интервю: “Не забравяйте Жан Пиер, който също върши много работа. За нас би било невъзможно да завършим състезанието без ко-пилотите. През последните два месеца, ние се подготвяхме за ралито, тествахме и карахме заедно, насърчавхме се един друг, това е работа в екип.”

Когато питат Лавие за неговата цел и кои са най-големите му противници през Рали Дакар 2014, Лавие остава скромен както винаги. За него, първият и най-голем противник на Дакар е маршрута на състезанието. Състезанието е по-скоро да преодолееш себе си отколкото да се изправиш пред конкретен противник. Изправяйки се пред дългото трасе надвишаващо 9000 километра, тежката природната среда, както и несигурността като катастрофа или технически проблем в автомобила, Лавие казва, че не иска да си поставя цели, но ще преодолее всички трудности със съотборниците си , ще даде всичко от себе си за възможно най-добър резултат, и побеждаване на природата и в рали Дакар.