Почивен ден – Представяне на състезателният автомобил Хàвал

Общ поглед върху състезателният автомобил на Great Wall на рали Дакар 2014г.

14.01.2014

Състезателната кола Haval, която участва на Рали Дакар 2014 използва елементи от екстериора на Haval H8, който предстои да стартира продажбите си съвсем скоро в Китай. Автомобилът определено изглежда по-голям и по-стилен с подсилената си предница и обезателно може да бъде определен като успешен фейслифт.

В задната част състезателната кола Haval е оборудван с главен резервоар и радиатора на охлаждащата система на автомобила и други съответстващи системи. Разполага с две резервни гуми, четири подложки за кал и пясъци, както и две помещения за състезателни каски и HANS система (устройства за упора на главата и гърба) за пилота и навигатора.

На тавана на багажното отделение са прикрепени две лопати за пясък. Те могат да бъдат пропуснати лесно, но също така са едни от най-ефикасните и полезни инструменти за екипажа, ако колата заседне в пясъка.

Жълтият цилиндър в задната част е пълен със сгъстен до 200 бара азот. Добре известен факт е, че екипажите намалят налягането в гумите по време на участъците в пустинята. Те трябва да бъдат напомпани след преминаването на този терен и това става с помощта на бутилката, пълна с азот.

Шофьорската кабина изглежда сложна и деликатна, почти колкото самолетен кокпит. Всички ключове и контролни панели са специално проектирани за да бъдат максимално защитени против прах и вода. Цветният LED дисплей по средата на арматурното табло показва цялата информация, която изпращат датчиците на автомобила, включително температурата на всичките течности в автомобила, статуса на работа, подробна информация относно състоянието на системния поток, състоянието на силовите и всички спомагателни агрегати. Всички тези данни помагат на шофьора и навигатора да оценят моментното състояние на автомобила.

Покрива на състезателния Haval играе важна роля. Отворите за въздух към двигателя, климатичната и системата за охлаждане са интегрирани в покрива. Свежият въздух влиза през въздушния филтър през по-високия отвор за въздух на дясната предна греда, а след това през дроселовата клапа и смукателния колектор – в цилиндрите.

Haval е екипиран с турбо-дизелов двигател, разположен ниско, близо до кабината на шофьора, което значително подобрява управлението на автомобила. Той разполага с 300 к.с. и 700 Нм въртящ момент. Благодарение на тази мощност, Haval се движи по пресечен терен с лекота.

В лявата страна на двигателния отсек, близо до предното стъкло са разположени четири съда за масло. В тях има (от ляво на дясно) диференциално масло, течност за предните и задните спирачки и течност за съединителя.

Състезателната кола Haval за 2014г. разполага с напълно подобрени амортисьори, сменени от оригиналните Holland Reiger, на френските BOS. Мениджърът на отбора, Филип, и пилотите коментират, че подобрените амортисьори подхождат по-добре на Haval, като значително подобряват цялостното управление на автомобила.

Задните спирачки на състезателния Haval имат специален дизайн. Освен стандартната тръба за въздушно охлаждане, директно насочена към спирачния диск, задните спирачни апарати разполагат и с течна охладителна система. Радиаторът, съчетан с охлаждащ вентилатор се намират в задното отделение.